My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Monday 21 April 2014

Kawan Ketawa Senang di Cari, Kawan Menangis Siapa Yang Sudi ?

Unknown | 11:02 am | 1Comments |

Hai. Actually entry nih bukanlah untuk menyakiti perasaan siapa-siapa pun. Tidak ada kena mengena dengan sesiapa. Cuma sebagai peringatan. Perasaan nih mesti korang sendiri pun pernah alami kan? Tapi janganlah pulak bila dah baca entry nih terus korang pun nak berdendam bagai. Tapi sebagai renungan untuk kita. Cukup baikkan kita sebagai seorang sahabat?

Dimana kita bila seorang sahabat memerlukan kita? Adakah kita lari? Atau buat endah tak endah. Astaghfirullah. Kita berseronok tapi sahabat kita berseorangan, menangis tanpa teman. Biarpun terasa pahit, tapi dia masih mampu tersenyum dan pandai menjaga hati sahabatnya dengan mengatakan dia okay, tak apa-apa kalau berseorangan, Tapi dalam hati dia, ada kita tahu? Ada kita tahu macamana perasaan sahabat kita?

Katakan kita berada ditempat sahabat kita yang berseorangan tu. Tak ada orang peduli. Dia berseronok, kita bersendiri. Tiey nasihat, tak payah berdendam dengan orang tu. Urusan dia biarlah. Kita masih ada tuhan, kita tak bersendiri, betul tak? Or cua korang just talk to her/him slowly. Apa yang dorang lakukan dengan kita.

Sometimes, ada juga segelintir sahabat nih, dia akan tinggalkan kawan dia hanya kerna kawannya tidak berjaya. Astaghfirullah. Semua manusia sama saja kan. Janganlah jadi macam tu. Bersahabat biar seribu. Jangan sakiti  hati sahabat. Sahabat yang baik adalah sahabat yang sering membimbing sahabatnya ke jalan Allah. In sha Allah ukhuwah yang dijalinkan kekal till Jannah. 

Okay,rasanya cukup setakat ini sahaja, Jagalah hati sahabat kita. Biarpun kita tersakiti, mungkin mereka memang tidak sengaja kan? Janganlah husnozon ( bersangka buruk )dengan kawan kita sendiri.

Okay, PEACE!

Salam.

Thank you for coming : )

1 comment:

Sweet red cherry said...

setuju sangat..zaman sekarang ni susah mau cari teman susah dan senang..kebanyakkannya 'plastik' @ palsu..bila time banyak duit atau senang ja ada..tapi, kalau susah/sedih langsung tiada timbul..