My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Friday 25 January 2013

10 years without him

Unknown | 7:20 pm | 0Comments |
Ya , it had been 10 years ago .. my dad passed away .. and leave me when i was 8 years old .. now , i am 18 .. sedar tak sedar , time passed fastly .. masa tuu , tiey belum tau apa2 pun about life , yea .. cuz i'm still a kids , dont know anything bout feelings and life .. 

And tiey still remeber , when i was studying suddenlly my techer called me , and i dont know why teacer tuu suruh tiey kemas barang2 and bag untuk balik rumah . wihout words , tiey just ikut je cakap teacher tuu .. masa tuu , ada 2 orang abang tiey jugak sama sekolah ngan tiey . kita orang pun balik rumah sama2 ..

Sampai je kat rumah , tiey heran why there were so may people at my house , and bila tiey masuk rumah , tiey tengok .. sekujur badan terbaring and dikeliling orang kampung untuk bacakan Yaasin . But , i still cool on that time , cuz i dont know . then , my mum called me and told me to kiss my dad . ya , last kiss before jenazah di uruskan . tiey ikut je cakap my mom time tuu .

Tiey nampak mata mumy merah and her face looked very sad . i'm sad too when i saw my mum sad . Masa tuu , tiey tak dapat nak imagine my feelings , nak nangis ker , or just berdiam diri je , sebab tiey tak de perasaan langsung !

But , after 1 weels later , i asked my mum "ma .. mana bapa ?"mum said bapa dah tak de .
Masa tuu . tiey tercari2 my dad . and i miss him so much  . every morning , he will kiss on my cheeks , and masa tuu tiey akan rasa akan geli bila misai bapa kena on my cheeks . geli sangat , sampai tiey ketawa di buatnya . and , when tiey ada h/w BI , he will teach me . lebih2 lagi aku nii jenis yang suka putus asa and pemalas , hihih.. my dad pernah study kat oversea , to continue his study .

Now , tiey dah tak dapat rasa semua tuu, and i miss the moment so much . tiey rindu .. andai masa tuu daoat diundur semula , tiey takkan sia2kan msa itu .. he's everything in my life , he's my hero , my protector,my teacher , and everything ... Dad .. i miss u so much .. may u rest in peace .. AMEen :)

Thank you for coming : )

No comments: