My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Friday 26 April 2013

Aku Mau Belajar Jauh....Jauhhh....

Unknown | 10:48 am | 0Comments |

HAHA .. Belajar jauh2 ? Yups .. Aku nak belajar jauh jauh .. HEHE ..Oversea ? Tak laa .. Sory la yea .. Aku nii tak layak :( Aku nak sambung study aku kat KL  .. HAHA .. 

Kenapa aku suka jauh2? Sebab aku nak belajar berdikari lagipun selama ni aku belum pernah pergi jauh . Sekali sekala terdetik di hati ini mau merantau ke negeri orang . Macam orang2 cakap , jauh perjalanan luas pemandangan kan ? And i still remember my techer said tak kan kita nak terpuruk kat kampung asal kita ni juga ? Yaa .. Aku betul2 setuju dengan apa yg cigu aku cakapkan tuu .. 

Tapi tuu semua depends on rezeki masing2 la kan . Kalau tak dapat belajar jauh2 pun , belajar kat tempat sendiri pun boleh jugak . Yang penting aku dapat melanjutkan study aku lepas nii pun ckup memadai and memberikan kegembiraan for my lovely mom . 

Harap2 la ada rezeki and peluang lepas nii . AMINN .. Rezeki masing2 kan . Walaupun mungkin tak dapat , tak pa .. Masih ada banyak peluang lagi yg penting kita usaha . D mana ada kemahuan di situ ada jalan . Bukan d mana ada highway okay ? Aku tumbuk kangg .. HAHAHA .. 

Apapun yang kmu inginkan dan impikan  , aku doakan semoga kamu pun dapat apa yang kamu impikan : ] Doakan utk saya juga yaa .. Memang la orang tua selalu cakap perempuan ni kalau tak payah kerja pun tak apa , tunggu kena pinang ja . Errkk =.= Perkataan and perumpamaan itu hanya sesuai digunakan untuk orang dulu2 jak kot . Sebab sekarang dunia dah semakin maju .Ekonomi semakin meningkat . Kalau diharapkan laki ja yang nak kerja alamatnya bankrap juga . Kalau anak lagi berderet2 . Tak botak tu kepala . HEHE ..

Lagipun sekarang perempuan lagi advance dari lelaki kan ? Tengok la pelajar2 cemerlang or d mana2 U mesti perempuan yang berderet kan ? So , di sini menunjukkan bhawasanya perempuang nii lebih berpandangan jauh n mature than lelaki . Oppss .. Jangan marah ya kaum Adam .. HEHE ..Tapi itu la kenyataanya . Kan kaum Hawa ? HEHE ..

Ok la , tangan aku nii dah semakin ligat dah . Nanti tak pandai berhenti drpda menaip . HEHE ..Korang yang sengal nanti baca entry aku yang tak menarik nii ? HAHAHA .. Yang dapat tawaran kat mana2 , sharing2 la eik .. Saya nak kawan sama kamu bah .. HEHEH  .. 

Salam :]

Thank you for coming : )

No comments: