My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Monday 8 June 2015

Suddenly I'm Fall In Love In Business

Unknown | 7:37 pm | 0Comments |

Salam.



Bisnes? Apa sebenarnya bisnes? Zaman sekarang memang dah common la bisnes ni. Tak kisah la bisnes baju ke, kasut ke, handbag ke, apa-apa je lah. Sejak bila aku jatuh cinta dengan bisnes? Sejak aku tengok banyak usahawan sekarang yang berjaya dari hidup yang susah. And aku pun dah mulai berjinak-jinak dengan bisnes kat FB and IG. Ehee.  Memang tak dapat dinafikan zaman sekarang ni semua barang mahal, dari barang makanan, pakaian dan sebagainya. But, cuba kta fikirkan dan renungkan, even kita buka kedai topup yg untung hanya 5 sen-10 sen who knows sehari u dapat RM1, seterusnya RM2, RM5, RM10 dan dalam masa sebulan uolls dah dapat income yang lumayan!! Tu baru bukak kedai topup, kalau bukak kedai runcit? Memangg lumayan laa. Semuanya depend dengan diri sendiri.

Susah? Memang susah. Untuk mendapatkan hasil dan kejayan, memang kena susah dulu. Tapi akhirnya, keuntungan tu milik kita juga, bukan untuk siapa-siapa. Hasil usaha kita jugak, bukan dari orang lain. As we can see nowadays, Dato' Aliff Syukri usahawan yang termuda dan berjaya daripada kesusahan. Sekarang dah jadi jutawan dah pun.

So, konklusinya setiap kejayaan tu dari diri kita jugak. Kalau kita gigih usaha In Shaa Allah akan berjaya. Yang penting kena kuat dan jangan pernah berputus asa. Bisnes kan antara kerjaya yang paling menguntungkan di dunia? 90% kerjaya yang paling menguntungkan adalah bisnes. 90% eh kalau tak silap? Tapi memang bisnes la segala-segalanya. Dan aku dah mula jatuh cinta dengan bisnes. HEHE :D

P/S : Kalau nak tengok baju-baju cantik meh la add FB ArissaSofea , TQ :D

Thank you for coming : )

No comments: