My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Sunday, 7 June 2015

Gambar Palsu Rekahan Gunung Kinabalu Mengeluarkan Lava !!

Noor Hayati | 10:57 am | 1Comments |

Salam.




INFO PALSU - Gambar dikatakan rekahan Gunung Kinabalu mengeluarkan lava yang mula tersebar melalui media sosial 'Whatsapp' Sebenarnya warna merah itu adalah sinaran matahari yang terpancar pada sebahagian permukaan batuan di gunung itu.

Jangan sebarkan berita palsu atau berdepan tindakan undang-undang. Tindakan sebegini hanya mencetuskan panik kepada penduduk di kawasan sekitar sedangkan si penyebar hanya menekan butang "share" dari luar lokasi kejadian. (Bantu kami hebahkan info ini) - Sumber : Sabah Info

P/S : Siapa lah yang tidak bertanggungjawab buat cerita macam ni. Haish. Geram pulak. Lain kali kalau nak post tu kena lah ketahui lebih lanjut pasal cerita tu. Gerammmm pulak aku sebagai sabahan.

Thank you for coming : )

1 comment:

Ms. Kejupenyet said...

entah apa-apalah org skrg nie...
Suka hati je sebarkan info paslu. Tak terfikir ke dia nasib2 yang mengalami situasi tersebut..