My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Monday 28 October 2013

Tips Tingkatkan Blog Traffic

Unknown | 4:58 pm | 1Comments |

Blog traffic rendah ? Kenapa semakin rendah ? Ada tak penyelesaiannya ?
Jangan risau , anda mampu mengubahnya . Hee (mcm iklan kat dlm tv je) . Di sini ada beberapa tips yang saya ingin kongsikan bersama anda .

1 . Update status yang menarik . Cth : Hiburan , permainan , isu semasa ,  tips-tips kesihatan dan apa jua berita menarik yang boleh dikonsikan :] )

2 . Pastikan ayat yang digunakan tidak kasar dan menyinggung perasaan . Cth : guna otak , bodoh & sebagainya yang membuatkan pembaca berasa menyampah dengan status kita )

3 . Jangan gunakan perkataan yang membuat pembaca berasa nak muntah baca status anda . Cth : rindu le kat si dia , rasa hidup kosong tanpa dia or apa-apa perkataan cinta cintun yg terlebih parah bila orang mendengarnya .

4 . Update status berkaitan ceramah & agama . Boleh dijadikan sebagai peringatan kepada pembaca-pembaca di luar sana .

5 . Kongsikan ilmu dan pengalaman anda yang menarik . Cth : Percutian anda ke tempat yang menarik seperti kawasan peranginan , pelancongan dan sebagainya .

6 . Jadikan diri anda sebagai role good model kepada adik-adik anda . Cth : Kejayaan anda dan tips-tips cara belajar yang berkesan .

7 . Jadilah diri sendiri . Tak perlu nak tunjuk terlebih-lebih pulak atau boleh dikategorikan sebagai riak . Cth : Post gambar posing comel-comel dan bagai .

Jadikan tips-tips ini sebagai panduan dalam kalangan blogger untuk tingkatkan blog traffic . Status yang menarik sudah tentu dapat menarik pembaca di luar sana terus dan ingin membaca status-status kita yang menarik perhatian mereka . Mungkin itu sahaja yang mampu saya kongsikan bersama anda , stay calm and peace : ] 

Kongsilah seberapa banyak ilmu yang kita ada , in sha Allah makin bertambah lagi ilmu yang kita kongsikan . Amin . 

Salam .

Thank you for coming : )

1 comment:

budakbandunglaici said...

nice entry. tq for this info. done isi tabung nuff awak