My Buddies

Jom Baca Entry Menarik Ni !

Wednesday 29 April 2015

'Contest: Hijab, Let's wear it right!

Unknown | 12:24 am | 2Comments |

Assalammualaikum w.b.t.


Mengapa saya pilih untuk berhijab?

"Orang cakap belum tentu pakai hijab masuk syurga. Pakai tudung tapi perangai macam hantu" Yes, exactly true. Tapi, sekurang-kurangnya aku berusaha ke arah itu. Sudah terang lagi bersuluh tidak menutup aurat itu berdosa besar hukumnya dan masuk ke neraka. Jadi, saya pilih untuk  berhijab. Hijab tak salah, yang salah adalah orang yang memakai hijab tapi berpakaian seperti  "telanjang". Hukum berhijab? Tak wajib. Yang wajib itu adalah menutup aurat. Bak kata UAI "guna baldi pun boleh" Heheee :D



Pesanan khas untuk mengajak muslimah berpakaian mengikut syariat ??

Pesanan saya, sebaik-baik wanita adalah isteri yang solehah dan wanita yang menutup aurat. Kecantikan seorang wanita satu-satunya hanya buat tatapan suami. Ingatlah kecantikan luaran tidak akan kekal, suatu masa nanti kecantikan itu akan ditarik semula nikmatnya kerana dunia ini hanya sementara. Renung-renungkan dan selamat beramal :)

SALAM =)


Thank you for coming : )

2 comments:

ejulz said...

GUdluck.. :)

Cik Enonimus said...

Assalamualaikum dear. Maaf lambat updated. Thanks join my contest. Masha Allah. Terharu sangat. Moga terus istiqamah dalam memakai hijab. Believe me, hijab make me you beautiful sis. May Allah always protect us. In shaa Allah. Btw, saya dah updated senarai peserta. Bolehlah berblogwalking. Do follow our organiser and sponsor okayy dear. Jazakillah kheyr.